HEIKKI VÄÄNÄNEN STOCKMANNIN TAVARATALORYHMÄN JOHTAJAKSI JA KONSERNIN VARATOIMITUSJOHTAJAKSI 1.11.2005 ALKAEN

STOCKMANN Oyj Abp PÖRSSITIEDOTE 17.6.2005 klo 10.00

Stockmann-konsernin hallitus on nimittänyt Seppälä Oy:n toimitusjohtajan Heikki Väänäsen Stockmannin tavarataloryhmän johtajaksi ja konsernin varatoimitusjohtajaksi 1.11.2005 alkaen. Tavarataloryhmän nykyinen johtaja, Stockmannin varatoimitusjohtaja Jukka Hienonen siirtyy Finnairin toimitusjohtajaksi.

Stockmann-konsernin hallitus on tänään 17.6.2005 nimittänyt Stockmannin tytäryhtiön Seppälä Oy:n toimitusjohtajan, ekonomi Heikki Väänäsen, 46, Stockmannin tavarataloryhmän johtajaksi ja konsernin varatoimitusjohtajaksi 1.11.2005 alkaen. Hän tulee myös toimimaan konsernin toimitusjohtajan Hannu Penttilän varamiehenä.

Väänänen on toiminut Seppälän toimitusjohtajana ja Stockmann-konsernin johtoryhmän jäsenenä vuodesta 2001 lähtien. Tänä aikana Seppälä on noussut Euroopan kannattavimpien vähittäiskauppayritysten joukkoon sekä kansainvälistynyt menestyksellisesti Baltiassa ja Venäjällä. Seppälän vuoden 2004 myynti oli 143,7 miljoonaa euroa, liikevoitto 17,1 miljoonaa euroa ja sijoitetun pääoman tuotto 80,8 prosenttia (IFRS). Seppälän kuluvan vuoden liikevoiton odotetaan paranevan selvästi.

Tavarataloryhmän nykyinen johtaja ja konsernin varatoimitusjohtaja Jukka Hienonen siirtyy 1.11.2005 alkaen Finnairin palvelukseen tultuaan valituksi yhtiön toimitusjohtajaksi eläkkeelle jäävän pääjohtaja Keijo Suilan seuraajaksi.

Stockmannin tavarataloryhmän myynti vuonna 2004 oli 938,8 miljoonaa euroa ja liikevoitto 63,7 miljoonaa euroa. Sijoitetun pääoman tuotto oli 18,9 prosenttia (IFRS). Vuoden 2005 liikevoiton odotetaan paranevan edellisestä vuodesta.

Lisätietoja antavat: Stockmannin toimitusjohtaja Hannu Penttilä, puh. (09) 121 5801 Stockmannin varatoimitusjohtaja Jukka Hienonen, puh. (09) 121 5230 Seppälän toimitusjohtaja Heikki Väänänen, puh. (09) 825 98200