STOCKMANN-KONSERNIN MYYNTI LOKAKUUSSA 2006

STOCKMANN Oyj Abp PÖRSSITIEDOTE 9.11.2006 klo 10.45

STOCKMANN-KONSERNIN MYYNTI LOKAKUUSSA 2006

Stockmann-konsernin myynti oli lokakuussa 160,5 miljoonaa euroa. Myynti, jonka vertailuluvusta on eliminoitu 1.1.2006 myyty Venäjän Zara- liiketoiminta ja 1.3.2006 uusille omistajille siirtynyt Stockmann Auton liiketoiminta, kasvoi 4 prosenttia.

Tavarataloryhmän myynti kasvoi lokakuussa 9 prosenttia. Myynti kasvoi Suomessa 3 prosenttia ja ulkomailla 27 prosenttia. Lokakuussa samanaikaisesti neljässä maassa toteutettu Hullut Päivät -kampanja onnistui erinomaisesti ja saavutti jälleen kaikkien aikojen myyntiennätyksen. Ulkomaanmyynnin kasvua vauhditti lisäksi Bestseller- myymäläketjun laajentuminen Venäjällä.

Seppälän kokonaismyynti pieneni 5 prosenttia. Myynti pieneni Suomessa 14 prosenttia ja kasvoi ulkomailla 29 prosenttia. Sekä Seppälän että tavarataloryhmän myynnin kehitykseen vaikutti se, että talvivaatteiden kauppa käynnistyi vasta loka-marraskuun vaihteessa.

Hobby Hallin myynti pieneni lokakuussa 16 prosenttia. Kokonaismyynti pieneni Suomessa 13 prosenttia, vaikka verkkokauppa jatkoi vahvaa kasvuaan. Virossa ja Latviassa myynti pieneni 32 prosenttia. Myynnin pienentyminen johtui etupäässä edellisestä vuodesta poikkeavista kampanja- aikatauluista sekä kalliimpien elektroniikkatuotteiden hintatason laskusta.

Lokakuun myynti ja myynti vuoden alusta

lokakuu tammi-lokakuu tammi- joulukuu

20062005pros.20062005pros.2005
Tavarataloryhmä94,491,53,2655,8622,15,4797,1