STOCKMANN Oyj Abp TIEDOTE 19.10.2006 klo 11.45

STOCKMANNIN TOIMITUSJOHTAJASTA HANNU PENTTILÄSTÄ KANSAINVÄLISEN TAVARATALOJÄRJESTÖN IADS:N PRESIDENTTI

Kansainvälisen tavaratalojärjestön IADS:n Berliinissä koolla oleva yleiskokous valitsi tänään 19.10.2006 järjestön presidentiksi seuraavaksi kaksivuotiskaudeksi Stockmannin toimitusjohtajan Hannu Penttilän. Hän seuraa puheenjohtajan paikalla ranskalaisen Galeries Lafayetten toimitusjohtajaa Philippe Houzé'ta.

IADS (International Association of Department Stores) on 22:n eri puolilla maailmaa toimivan tavarataloyrityksen järjestö, jonka päämaja on Pariisissa. IADS:n piirissä tapahtuvalla yhteistyöllä sekä tietojen ja kokemusten vaihdolla on suuri merkitys jäsenyritysten liiketoiminnalle. Jäsenistöön kuuluvat mm. Galeries Lafayette Ranskasta, de Bijenkorf Hollannista, Kaufhof ja Breuninger Saksasta, Globus Sveitsistä, John Lewis Partnership Englannista, El Corte Ingles Espanjasta ja Hudson's Bay Company Kanadasta. Kaukaisimpia jäsenyrityksiä ovat Falabella Chilessä ja Beijing Hualian Kiinassa. Stockmann on järjestön ainoa suomalainen jäsenyritys.

Juhana Häme tiedotuspäällikkö