STOCKMANN-KONSERNIN MYYNTI SYYSKUUSSA 2006

STOCKMANN Oyj Abp PÖRSSITIEDOTE 10.10.2006 klo 9.00

STOCKMANN-KONSERNIN MYYNTI SYYSKUUSSA 2006

Stockmann-konsernin myynti oli syyskuussa 121,2 miljoonaa euroa. Myynti, jonka vertailuluvusta on eliminoitu 1.1.2006 myyty Venäjän Zara- liiketoiminta ja 1.3.2006 uusille omistajille siirtynyt Stockmann Auton liiketoiminta, kasvoi 7 prosenttia.

Parhaimman myynnin kasvun saavutti syyskuussa tavarataloryhmä, jonka myynti kasvoi 11 prosenttia. Suomessa myynti kasvoi 5 prosenttia ja ulkomailla 31 prosenttia. Kotimaan kasvua parantaa Vantaan Jumbo- kauppakeskukseen lokakuussa 2005 avattu uusi tavaratalo. Ulkomailla myynnin vertailukelpoinen kasvu oli voimakasta kaikilla markkina-alueilla, minkä lisäksi myyntiä kasvatti Bestseller-myymäläketjun kasvu Venäjällä.

Seppälän myynti kasvoi 3 prosenttia. Suomessa myynti oli 5 prosenttia edellistä vuotta pienempi mutta kasvoi ulkomailla 46 prosenttia. Sekä Seppälän että tavarataloryhmän vaatetusmyyntiin vaikutti edelleen poikkeuksellisen lämpimänä jatkunut syyskuun sää, mutta myynti piristyi selvästi syyskuun viimeisellä viikolla. Seppälän ulkomaanmyynnin hyvä kasvu johtuu sekä vahvasta vertailukelpoisesta kasvusta että myymäläverkon kasvusta Venäjällä ja Baltiassa.

Hobby Hallin myynti pieneni 5 prosenttia. Suomessa myynti oli 5 prosenttia ja ulkomailla 2 prosenttia pienempi kuin edellisenä vuonna.

Syyskuun myynti ja myynti vuoden alusta

syyskuu tammi-syyskuu tammi- joulukuu

20062005pros.20062005pros.2005
Tavarataloryhmä66,363,34,7561,5530,65,8797,1