STOCKMANNIN PIETARIN KAUPPAKESKUKSEN RAKENTAMINEN KÄYNNISTYY

STOCKMANN Oyj Abp TIEDOTE 6.10.2006 klo 11.45

STOCKMANNIN PIETARIN KAUPPAKESKUKSEN RAKENTAMINEN KÄYNNISTYY

Stockmannin Nevsky Center -kauppakeskuksen rakennustyöt Pietarin keskustassa käynnistyvät. Pääurakoitsijaksi on tarjouskilpailun perusteella valittu OOO Kitai Stroi, joka on Kiinan valtion rakennusliikkeen China State Construction Engineering Corporationin venäläinen tytäryhtiö. Tavoitteena on avata kauppakeskus ja siihen tuleva Stockmannin tavaratalo syksyllä 2008.

Stockmannin Nevsky Center -liikekeskusta varten ostama noin 10 000 neliömetrin suuruinen liiketontti sijaitsee Pietarin pääkadulla Nevski Prospektilla Vosstanija-aukion metroaseman vieressä ja Moskovan rautatieaseman välittömässä läheisyydessä. Stockmann rakennuttaa tontille bruttopinta-alaltaan noin 100 000 neliömetrin suuruisen kauppakeskuksen, josta noin 50 000 neliömetriä on myymälä- ja toimistotilaa. Tiloihin tulee täysimittainen Stockmann-tavaratalo, Stockmannin operoimat Seppälän, Bestsellerin ja Niken myymälät, muuta vähittäiskauppaa sekä maanalainen paikoituslaitos.

Liikekeskuksen urakoitsijakonserni China State Construction Engineering Corporation on rakentanut eri puolille maailmaa mm. lentokenttiä, hotelleja ja tehdasrakennuksia suurille kansainvälisille tilaajille. Sen venäläinen tytäryhtiö Kitai Stroi rakentaa parhaillaan Moskovaan 93- kerroksista rakennusta, josta tulee valmistuttuaan Euroopan korkein. Tämä 354 metrin korkuinen pilvenpiirtäjä on osa meneillään olevaa Moscow City - projektia.

Nevsky Center -liikekeskuksen tontilla on jo suoritettu purku- ym. valmistelevia rakennustöitä. Pääurakan tultua nyt allekirjoitetuksi työt käynnistyvät lokakuun lopussa. Rakennustyöt valmistuvat syksyn 2008 aikana. Sisustustöiden valmistuttua kauppakeskus avaa aikataulun mukaisesti ovensa yleisölle marraskuun alussa 2008. Stockmannin kokonaisinvestointi hankkeeseen on noin 120 miljoonaa euroa.

Lisätietoja: Stockmann-konsernin ulkomaantoimintojen kehitysjohtaja Jussi Kuutsa, p. +7 905 200 66 41