STOCKMANNIN OSAKKEIDEN MERKINTÄ VUODEN 2000 OPTIO-OIKEUKSILLA

STOCKMANN Oyj Abp PÖRSSI-ILMOITUS 25.8.2006 klo 10.00

STOCKMANNIN OSAKKEIDEN MERKINTÄ VUODEN 2000 OPTIO-OIKEUKSILLA

Stockmannin vuoden 2000 optio-oikeuksilla on merkitty 36 150 Stockmann Oyj Abp:n 2 euron nimellisarvoista B-osaketta. Merkintöjen johdosta osakepääomaa korotettiin 72 300 eurolla.

Helsingin Pörssissä noteerattavien vuoden 2000 A-, B- ja C-optioiden perusteella voidaan merkitä yhteensä 2 500 000 uutta 2 euron nimellisarvoista B-osaketta. A-optioiden perusteella merkittävien osakkeiden merkintähinta on nyt 12,85 euroa, B-optioiden perusteella merkittävien osakkeiden merkintähinta 13,85 euroa ja C-optioiden perusteella merkittävien osakkeiden merkintähinta 14,85 euroa osakkeelta. Merkintähinnasta vähennetään vuosittain mahdollisesti maksettavat osingot. Vuoden 2000 optio-oikeuksien perusteella merkittävien osakkeiden merkintäaika päättyy 1.4.2007.

Osakepääoma on korotusten jälkeen 109 608 684 euroa ja B-osakkeiden kokonaismäärä 30 240 099 kappaletta. Osakkeet on merkitty kaupparekisteriin 25.8.2006. Ne tulevat julkisen kaupankäynnin kohteeksi Helsingin Pörssissä yhdessä vanhojen osakkeiden kanssa 28.8.2006.