STOCKMANN JA VENÄJÄN NIKE YHTEISTYÖHÖN

STOCKMANN Oyj Abp PÖRSSITIEDOTE 15.8.2006 klo 14.00

STOCKMANN JA VENÄJÄN NIKE YHTEISTYÖHÖN

Stockmann ja Venäjän Nike ovat solmineet yhteistyösopimuksen Nike- myymälöiden perustamisesta Venäjälle. Yhteistyössä hyödynnetään sekä Stockmannin laajaa vähittäiskaupan osaamista että Niken osaamista urheilutuotteissa. Stockmannilla on pitkäaikainen kokemus Venäjän vähittäiskaupasta ja markkinoista; se avasi ensimmäisen myymälänsä Venäjällä jo vuonna 1989.

Nike pyrkii luomaan kuluttajille virikkeellisiä ostotapahtumia NikeTown- suurmyymälöissä, tavaratalojen shopeissa, Nike-myymälöissä ja myös toimiessaan tukkukaupassa. Yhteistyö Stockmannin kanssa vahvistaa tätä linjaa. Ensimmäinen Stockmannin operoima Nike-myymälä avataan ensi vuoden alussa. Stockmannin tavoitteena on avata lähivuosina useita Nike- myymälöitä Venäjällä.

Stockmannilla on tällä hetkellä Venäjällä kolme tavarataloa, kahdeksan Seppälän myymälää ja kahdeksan franchising-pohjalla toimivaa Bestseller- myymälää. Tämän vuoden tavoitteena on avata yhteensä 21 Seppälän ja Bestsellerin myymälää kuuteen uuteen kauppakeskukseen Venäjän suurimmissa kaupungeissa. Moskovan neljännen Stockmann-tavaratalon avaamisaikataulu on täsmentynyt, ja tavaratalo avataan ensi vuoden helmikuussa. Moskovan viidennen tavaratalon avaamisesta vuonna 2008 on tehty esisopimus. Stockmannin suurin yksittäinen käynnissä oleva investointi ulkomailla on Pietarin Nevski Prospektin varrelle rakenteilla oleva noin 50 000 neliömetrin suuruinen kauppakeskus, jonka on tarkoitus valmistua vuoden 2008 lopussa. Keskukseen tulevat sijoittumaan muun muassa Stockmann- tavaratalo sekä Seppälän, Bestsellerin ja Niken myymälät.

Sopimuspohjainen yhteistyö valittujen kumppanien kanssa Venäjällä kuuluu osana Stockmannin laajentumisstrategiaan. Tavaratalotoiminnan ja useiden erikoisliikeketjujen ansiosta saadaan esimerkiksi hallinnossa, logistiikassa ja liikepaikkojen vuokraehdoissa merkittäviä mittakaavaetuja.

Lisätietoja: Stockmann-konsernin ulkomaantoimintojen kehitysjohtaja Jussi Kuutsa, p. +7 905 200 66 41