STOCKMANN-KONSERNIN MYYNTI HEINÄKUUSSA 2006

STOCKMANN Oyj Abp PÖRSSITIEDOTE 9.8.2006 klo 13.00

STOCKMANN-KONSERNIN MYYNTI HEINÄKUUSSA 2006

Stockmann-konsernin myynti oli heinäkuussa 101,9 miljoonaa euroa. Myynti, jonka vertailuluvusta on eliminoitu espanjalaiselle Inditexille 1.1.2006 myyty Venäjän Zara-liiketoiminta ja 1.3.2006 uusille omistajille siirtynyt Stockmann Auton liiketoiminta, kasvoi 9 prosenttia.

Tavarataloryhmän myynti kasvoi 10 prosenttia. Myynti Suomessa kasvoi 6 prosenttia ja ulkomailla 21 prosenttia. Myyntiä Suomessa kasvatti Vantaalla Jumbo-kauppakeskuksessa lokakuussa 2005 avattu uusi tavaratalo. Ulkomailla myynnin vertailukelpoinen kasvu oli voimakasta kaikilla markkina-alueilla, vaikka kesän alennusmyynti toteutettiin myöhemmin kuin edellisenä vuonna. Tämän lisäksi myyntiä kasvatti Bestseller-myymäläketjun kasvu Venäjällä.

Hobby Hallin myynti kasvoi 20 prosenttia. Myynti Suomessa kasvoi 21 prosenttia. Erityisen voimakkaasti Suomessa kehittyi verkkokauppa, jonka kasvu heinäkuussa oli 43 prosenttia. Hobby Hallin myynti ulkomailla kasvoi 9 prosenttia.

Seppälän myynti kasvoi yhden prosentin. Myynti Suomessa pieneni 6 prosenttia. Ulkomailla myynti kasvoi 46 prosenttia. Voimakas kasvu johtui myymäläverkoston laajentamisesta Venäjällä, Liettuassa ja Latviassa.

Heinäkuun myynti ja myynti vuoden alusta

heinäkuu tammi-heinäkuu tammi- joulukuu

20062005pros.20062005pros.2005
Tavarataloryhmä55,452,45,7433,9405,96,9797,1