STOCKMANN-KONSERNIN MYYNTI KESÄKUUSSA 2006

STOCKMANN Oyj Abp PÖRSSITIEDOTE 11.7.2006 klo 12.00

STOCKMANN-KONSERNIN MYYNTI KESÄKUUSSA 2006

Stockmann-konsernin myynti oli kesäkuussa 106,8 miljoonaa euroa. Myynti, josta on eliminoitu espanjalaiselle Inditexille 1.1.2006 myyty Venäjän Zara-liiketoiminta ja 1.3.2006 uusille omistajille siirtynyt Stockmann Auton liiketoiminta, kasvoi 9 prosenttia.

Tavarataloryhmän myynti, josta on eliminoitu Venäjän Zara-liiketoiminta, kasvoi 12 prosenttia. Myynti Suomessa kasvoi 7 prosenttia ja myynti ulkomailla 31 prosenttia. Myyntiä Suomessa kasvatti Vantaalla Jumbo-kauppakeskuksessa lokakuussa 2005 avattu uusi tavaratalo. Ulkomailla vertailukelpoinen myynti oli voimakasta kaikilla markkina-alueilla, minkä lisäksi myyntiä kasvatti Bestseller- myymäläketjun kasvu Venäjällä.

Hobby Hallin myynti oli edellisen vuoden tasolla. Myynti Suomessa oli edellisen vuoden tasolla, mutta myynti ulkomailla pieneni 3 prosenttia.

Seppälän myynti kasvoi 6 prosenttia. Myynti Suomessa pieneni 3 prosenttia. Ulkomailla myynti kasvoi 65 prosenttia. Voimakas kasvu johtui myymäläverkoston laajentamisesta Venäjällä, Liettuassa ja Latviassa sekä hyvästä vertailukelpoisen myynnin kasvusta.

Kesäkuun myynti ja myynti vuoden alusta

kesäkuutammi-kesäkuutammi-joulukuu
20062005pros.20062005pros.2005
MeMe06/0506/05Me