STOCKMANN-KONSERNIN MYYNTI TOUKOKUUSSA 2006

STOCKMANN Oyj Abp PÖRSSITIEDOTE 9.6.2006 klo 10.15

STOCKMANN-KONSERNIN MYYNTI TOUKOKUUSSA 2006

Stockmann-konsernin myynti oli toukokuussa 108,9 miljoonaa euroa. Myynti, josta on eliminoitu myyty Venäjän Zara-liiketoiminta ja 1.3.2006 uusille omistajille siirtynyt Stockmann Auton liiketoiminta, kasvoi 8 prosenttia. Zara-toimintaa harjoitetaan Venäjällä 1.1.2006 alkaen espanjalaisen Inditexin lukuun edellyttäen, että tätä liiketoimintaa harjoittavan tytäryhtiön kauppa toteutuu ehtojen mukaisesti.

Tavarataloryhmän myynti, josta on eliminoitu Venäjän Zara-liiketoiminta, kasvoi 10 prosenttia. Suomen myynti kasvoi 7 prosenttia ja myynti ulkomailla 22 prosenttia. Myyntiä Suomessa kasvatti Vantaalla Jumbo- kauppakeskuksessa lokakuussa 2005 avattu uusi tavaratalo. Ulkomailla vertailukelpoinen myynti oli voimakasta kaikilla markkina-alueilla, minkä lisäksi myyntiä kasvatti Bestseller-myymäläketjun kasvu Venäjällä.

Hobby Hallin myynti kasvoi 2 prosenttia. Myynti Suomessa pieneni 3 prosenttia. Myynti ulkomailla kasvoi 42 prosenttia.

Seppälän myynti kasvoi 3 prosenttia. Myynti Suomessa pieneni 5 prosenttia. Ulkomailla myynti kasvoi 55 prosenttia. Voimakas kasvu johtui myymäläverkoston laajentamisesta Venäjällä, Liettuassa ja Latviassa sekä voimakkaasta vertailukelpoisen myynnin kasvusta.

Toukokuun myynti ja myynti vuoden alusta

toukokuu tammi-toukokuu tammi- joulukuu

20062005pros.20062005pros.2005
Tavarataloryhmä60,056,07,1317,9296,77,2797,1