STOCKMANNIN OSAKKEIDEN MERKINTÄ VUODEN 2000 OPTIO-OIKEUKSILLA

STOCKMANN Oyj Abp PÖRSSI-ILMOITUS 17.5.2006 klo 10.30

STOCKMANNIN OSAKKEIDEN MERKINTÄ VUODEN 2000 OPTIO-OIKEUKSILLA

Stockmannin vuoden 2000 optio-oikeuksilla on merkitty 84 050 Stockmann Oyj Abp:n 2 euron nimellisarvoista B-osaketta. Merkintöjen johdosta osakepääomaa korotettiin 168 100 eurolla.

Helsingin Pörssissä noteerattavien vuoden 2000 A-, B- ja C-optioiden perusteella voidaan merkitä yhteensä 2 500 000 uutta 2 euron nimellisarvoista B-osaketta. A-optioiden perusteella merkittävien osakkeiden merkintähinta on nyt 12,85 euroa, B-optioiden perusteella merkittävien osakkeiden merkintähinta 13,85 euroa ja C-optioiden perusteella merkittävien osakkeiden merkintähinta 14,85 euroa osakkeelta. Merkintähinnasta vähennetään vuosittain mahdollisesti maksettavat osingot. Vuoden 2000 optio-oikeuksien perusteella merkittävien osakkeiden merkintäaika päättyy 1.4.2007.

Osakepääoma on korotusten jälkeen 109 134 184 euroa ja B-osakkeiden kokonaismäärä 30 002 849 kappaletta. Osakkeet on merkitty kaupparekisteriin 17.5.2006. Ne tulevat julkisen kaupankäynnin kohteeksi Helsingin Pörssissä yhdessä vanhojen osakkeiden kanssa 18.5.2006.