STOCKMANN RAKENTAA TAVARATALON JA KAUPPAKESKUKSEN PIETARIIN

STOCKMANN Oyj Abp PÖRSSITIEDOTE 24.5.2005 KLO 13.30

STOCKMANN RAKENTAA TAVARATALON JA KAUPPAKESKUKSEN PIETARIIN

Stockmann on solminut kiinteistökaupan tavaratalon ja kauppakeskuksen rakentamiseksi Pietarin ydinkeskustaan. Täysimittaisen Stockmann-tavaratalon lisäksi rakennukseen tulee myös muuta vähittäiskauppaa sekä nykyaikainen paikoituslaitos. Pyrkimyksenä on, että tavaratalo ja kauppakeskus valmistuvat vuonna 2008.

Stockmann on solminut kiinteistökaupan tavaratalon ja kauppakeskuksen rakentamiseksi Pietarin ydinkeskustaan Nevski Prospektille. Noin 10 000 neliömetrin suuruisen tontin sijainti Vosstanija-aukion metroaseman vieressä ja Moskovan rautatieaseman välittömässä läheisyydessä on liikepaikkana erinomainen. Stockmannilla oli aikaisemmin samasta kohteesta esivuokrasopimus, joka raukesi kesällä 2003.

Hankitulle tontille rakennetaan bruttopinta-alaltaan vähintään 45 000 neliömetrin suuruinen rakennus, johon täysimittaisen Stockmann-tavaratalon lisäksi tulee myös muuta vähittäiskauppaa sekä nykyaikainen paikoituslaitos. Stockmann operoi tavaratalojensa lisäksi Zara-, Bestseller- ja Seppälä-myymäläketjuja Venäjällä.

Stockmann on toiminut Pietarissa vuodesta 1993 lukien ja on pitkään etsinyt kaupungista sopivaa liikepaikkaa tavaratalolle. Pietarin vähittäiskaupan arvioidaan kehittyvän voimakkaasti ostovoiman kasvun myötä.

Tavarataloon ja kauppakeskukseen tehtävä investointi on rakennettavasta pinta- alasta riippuen noin 80-110 miljoonaa euroa. Stockmann toteuttaa ja rahoittaa rakennushankkeen joko itsenäisesti tai yhteistyössä sopivien sijoittajien kanssa. Pyrkimyksenä on, että tavaratalo ja kauppakeskus avaavat ovensa yleisölle vuonna 2008.

Lisätietoja antaa Stockmannin varatoimitusjohtaja Jukka Hienonen, puh. (09) 121 5230.

Helsingissä 24. toukokuuta 2005