STOCKMANNIN OSAKKEIDEN MERKINTÄ VUODEN 2000 OPTIO-OIKEUKSILLA

STOCKMANN Oyj Abp PÖRSSI-ILMOITUS 20.5.2005 klo 10.30

STOCKMANNIN OSAKKEIDEN MERKINTÄ VUODEN 2000 OPTIO-OIKEUKSILLA

Stockmannin vuoden 2000 optio-oikeuksilla on merkitty 48 000 Stockmann Oyj Abp:n 2 euron nimellisarvoista B-osaketta. Merkintöjen johdosta osakepääomaa korotettiin 96 000 eurolla. Osakepääoma on korotuksen jälkeen 106 945 920 euroa ja B-osakkeiden kokonaismäärä 28 908 717 kappaletta. Osakkeet on merkitty kaupparekisteriin 20.5.2005. Ne tulevat julkisen kaupankäynnin kohteeksi Helsingin Pörssissä yhdessä vanhojen osakkeiden kanssa 23.5.2005.

Helsingin Pörssissä noteerattavien vuoden 2000 A-, B- ja C-optioiden perusteella voidaan merkitä yhteensä 2 500 000 uutta 2 euron nimellisarvoista B-osaketta. A-optioiden perusteella merkittävien osakkeiden merkintähinta on nyt 13,95 euroa, B-optioiden perusteella merkittävien osakkeiden merkintähinta 14,95 euroa ja C-optioiden perusteella merkittävien osakkeiden merkintähinta 15,95 euroa osakkeelta. Merkintähinnasta vähennetään vuosittain maksettavat osingot. Vuoden 2000 optio-oikeuksien perusteella merkittävien osakkeiden merkintäaika päättyy 1.4.2007.