STOCKMANN-KONSERNIN MYYNTI HELMIKUUSSA 2005

STOCKMANN Oyj Abp PÖRSSITIEDOTE 10.3.2005 klo 11.45

STOCKMANN-KONSERNIN MYYNTI HELMIKUUSSA 2005

Stockmann-konsernin myynti kasvoi helmikuussa 5 prosenttia ja oli 125,8 miljoonaa euroa. Hobby Hallin, tavarataloryhmän ja Seppälän myynti kasvoi selvästi. Stockmann Auton myynti pieneni, koska vertailulukuun sisältyy Keskolle siirtyneen Herttoniemen Volkswagen-Audi-autotalon myynti vielä kesäkuun loppuun asti. Stockmann Auton myynti ilman Herttoniemen yksikköä kasvoi 4 prosenttia.

Parhaan myynnin kasvun saavutti Hobby Hall, jonka myynti kasvoi 18 prosenttia. Sen myynti kasvoi kotimaassa 23 prosenttia ja pieneni ulkomailla 3 prosenttia Liettuan toiminnan lopettamisen vuoksi.

Tavarataloryhmän myynti kasvoi 10 prosenttia. Sen kotimaan myynti kasvoi 4 prosenttia ja myynti ulkomailla 37 prosenttia. Tavarataloryhmän ulkomaanmyynnin voimakas kasvu johtuu Moskovassa viime vuonna avatuista uusista tavarataloista ja Zara-myymälöistä sekä vahvasta vertailukelpoisesta myynnin kasvusta Baltian tavarataloissa.

Seppälän myynti kasvoi 11 prosenttia; kotimaassa 7 prosenttia ja ulkomailla 48 prosenttia. Seppälän myynnin voimakas kasvu ulkomailla johtuu pääosin myymäläverkon kasvusta Baltiassa ja Venäjällä.

Helmikuun myynti ja myynti vuoden alusta

helmikuu tammi-helmikuu tammi- joulukuu

20052004Ind.20052004Ind.2004
Tavarataloryhmä52,850,5104107,2104,4103746,1
kotimaa Tavarataloryhmä 15,7 11,5 137 34,8 22,5 155 192,7 ulkomaat Tavarataloryhmä 68,4 62,0 110 142,0 126,9 112 938,8 yhteensä
Stockmann Auto*27,532,68464,378,482437,1
Hobby Hall kotimaa17,214,012333,128,8115180,4
Hobby Hall ulkomaat3,43,5978,07,310934,0
Hobby Hall yhteensä20,717,511841,136,1114214,4
Seppälä kotimaa7,97,310717,818,297128,3
Seppälä ulkomaat1,20,81482,71,914615,4
Seppälä yhteensä9,18,211120,520,1102143,7
Kiinteistöt + muut0,10,10,10,10,9
Kotimaa yhteensä105,4104,5101222,5229,9971 492,8
Ulkomaat yhteensä20,415,812945,531,7143242,1
Stockmann yhteensä* 125,8120,3105268,0261,61021 735,0
* Jos Stockmann Auton myynnin vertailuluvusta eliminoidaan Keskolle 1.7.2004 siirtyneen Herttoniemen toimipisteen myynti, Stockmann Auton myynnin kasvu tammi-helmikuussa oli 4 prosenttia ja konsernin myynnin kasvu 9 prosenttia.