STOCKMANN-KONSERNIN MYYNTI TAMMIKUUSSA 2005

STOCKMANN Oyj Abp PÖRSSITIEDOTE 9.2.2005 klo 15.30

STOCKMANN-KONSERNIN MYYNTI TAMMIKUUSSA 2005

Stockmann-konsernin myynti tammikuussa oli 142,2 miljoonaa euroa, jossa oli kasvua 1 prosentti. Kotimaassa oli tammikuussa yksi myyntipäivä vähemmän kuin edellisenä vuonna.

Myyntiään kasvatti eniten tavarataloryhmä, jonka myynti kasvoi 13 prosenttia. Myynti kotimaassa kasvoi 1 prosentin ja ulkomailla 73 prosenttia. Ulkomaanmyynnin voimakkaaseen kasvuun vaikuttavat erityisesti vuoden 2004 aikana avatut kaksi uutta tavarataloa Moskovassa sekä vahva vertailukelpoinen myynnin kasvu Baltian tavarataloissa.

Hobby Hallin myynti kasvoi 10 prosenttia. Kasvu kotimaassa oli 7 prosenttia ja ulkomailla 19 prosenttia huolimatta toiminnan lopettamisesta Liettuassa. Erityisesti online-myynti kasvoi voimakkaasti sekä Suomessa että Virossa.

Stockmann Auton myynti pieneni 20 prosenttia. Pienennys johtuu kokonaisuudessaan Herttoniemen Volkswagen-Audi-autotalon siirtymisestä Keskolle 1.7.2004.

Seppälän myynti oli 4 prosenttia pienempi kuin edellisenä vuonna. Myynti kotimaassa pieneni 9 prosenttia ja kasvoi ulkomailla 45 prosenttia. Kotimaan myynnin pieneneminen johtuu alennusmyyntiin jääneiden tuotteiden selvästi edellistä vuotta pienemmästä määrästä ja ulkomaisen myynnin voimakas kasvu pääosin myymäläverkon kasvusta Baltiassa ja Venäjällä.

Tammikuun myynti

Tammikuu tammi- joulukuu

20052004Ind.2004
MeMe05/04Me
  Tavarataloryhmä kotimaa54,453,9101746,3
  Tavarataloryhmä ulkomaat19,111,1173192,7
  Tavarataloryhmä yhteensä73,665,0113939,0
  Stockmann Auto*36,845,880437,0
  Hobby Hall kotimaa15,814,8107180,4
  Hobby Hall ulkomaat4,63,811934,0
  Hobby Hall yhteensä20,418,6110214,4
  Seppälä kotimaa9,910,991128,3
  Seppälä ulkomaat1,51,014515,4
  Seppälä yhteensä11,411,996143,7
  Kiinteistöt + muut0,10,10,9
  Kotimaa yhteensä117,1125,4931 492,9
  Ulkomaat yhteensä25,115,9158242,1
  Stockmann yhteensä*142,2141,31011 735,0

* Jos Stockmann Auton myynnin vertailuluvusta eliminoidaan Keskolle 1.7.2004 siirtyneen Herttoniemen toimipisteen myynti, Stockmann Auton myynnin kasvu oli 1 prosentin ja konsernin myynnin kasvu 8 prosenttia.