STOCKMANN-KONSERNIN LIIKEVAIHTO MAALISKUUSSA 2010

STOCKMANN Oyj Abp Pörssitiedote 12.4.2010 klo 18.00

STOCKMANN-KONSERNIN LIIKEVAIHTO MAALISKUUSSA 2010

Maaliskuussa Stockmann-konsernin liikevaihto (ilman ALV:tä) ilman Hobby Hallin lopetettua ulkomaiden liiketoimintaa oli maaliskuussa 132,4 miljoonaa euroa, joka oli 14,5 prosenttia enemmän kuin edellisen vuoden maaliskuussa. Maaliskuu oli neljäs peräkkäinen kuukausi laskusuhdanteen alkamisen jälkeen, jolloin konsernin liikevaihto ylitti edellisen vuoden vastaavan kuukauden liikevaihdon.

Hobby Hall on ollut vuoden 2010 alusta lähtien osa tavarataloryhmää. Tavarataloryhmän liikevaihto sisältää Hobby Hallin luvut, ja vertailuluvut on muutettu vastaavasti. Tavarataloryhmän liikevaihto kasvoi 9,8 prosenttia. Suomessa liikevaihto kasvoi 9,5 prosenttia. Tavaratalojen kehitys Suomessa oli vahva (+16 prosenttia), kun taas Hobby Hallin myynti kärsi myöhäisestä keväästä, joka lykkäsi polkupyörien ja puutarhanhoitovälineiden myyntiä. Ulkomailla liikevaihto kasvoi 10,8 prosenttia Venäjän hyvän 20 prosentin kasvun ansiosta. Suurimman osan kuukaudesta Venäjällä oli yksi tavaratalo enemmän kuin edellisvuonna. Baltian markkinoilla myynti elpyi hieman ja oli lähellä edellisen vuoden tasoa.

Lindexin liikevaihto kasvoi 22,5 prosenttia; 10,1 prosenttia Suomessa ja 24,2 prosenttia ulkomailla. Liikevaihto kasvoi kaikilla muilla markkinoilla paitsi Latviassa. Kasvu oli erityisen voimakasta päämarkkina- alueella Ruotsissa. Lisäksi Ruotsin kruunun vahvistuminen kasvattaa euromääräistä myyntiä.

Seppälän liikevaihto kasvoi 18,9 prosenttia. Se kasvoi Suomessa 15,7 prosenttia ja ulkomailla 24,8 prosenttia Venäjän markkinoilla tapahtuneen 40 prosentin kasvun ansiosta. Ensimmäisen kerran vuoden 2008 jälkeen myös Baltian markkinoilla oli nähtävissä pientä kasvua edelliseen vuoteen verrattuna.

Maaliskuun liikevaihto (ilman ALV:tä)

maaliskuu tammi-maaliskuu tammi- joulukuu

20102009pros.20102009pros.2009
Tavarataloryhmä58,253,19,5171,2167,32,3785,8