STOCKMANN-KONSERNIN LIIKEVAIHTO HELMIKUUSSA 2010

STOCKMANN Oyj Abp Pörssitiedote 9.3.2010 klo 10.45

STOCKMANN-KONSERNIN LIIKEVAIHTO HELMIKUUSSA 2010

Stockmann-konsernin liikevaihto (ilman ALV:tä) ilman Hobby Hallin lopetettua ulkomaiden liiketoimintaa oli helmikuussa 115,2 miljoonaa euroa, joka oli 5,9 prosenttia enemmän kuin edellisen vuoden helmikuussa. Helmikuu oli kolmas peräkkäinen kuukausi laskusuhdanteen alkamisen jälkeen, jolloin konsernin liikevaihto ylitti edellisen vuoden vastaavan kuukauden liikevaihdon.

Hobby Hall on ollut vuoden 2010 alusta lähtien osa tavarataloryhmää. Tavarataloryhmän liikevaihto sisältää Hobby Hallin luvut, ja vertailuluvut on muutettu vastaavasti. Tavarataloryhmän liikevaihto kasvoi 1,5 prosenttia. Suomessa liikevaihto oli edellisen vuoden tasolla. Ulkomailla liikevaihto kasvoi 4,0 prosenttia Venäjällä saavutetun hyvän 21 prosentin kasvun ansiosta. Baltian maissa myynti oli edelleen heikkoa ja jäi selvästi alle edellisen vuoden tason.

Lindexin liikevaihto kasvoi 17,5 prosenttia. Liikevaihto kasvoi 11,6 prosenttia Suomessa ja 18,3 prosenttia ulkomailla. Liikevaihto kasvoi kaikilla markkina-alueilla paitsi Latviassa.

Seppälän liikevaihto kasvoi 3,8 prosenttia. Suomessa liikevaihto oli viime vuoden tasolla, mutta kasvoi ulkomailla 11,5 prosenttia Venäjällä saavutetun 26 prosentin kasvun ansiosta. Baltian maissa myynti koheni jonkin verran, mutta jäi silti selvästi alle edellisen vuoden tason.

Helmikuun liikevaihto (ilman ALV:tä)

helmikuu tammi- helmikuu tammi- joulukuu

20102009pros.20102009pros.2009
Tavarataloryhmä57,356,80,8113,1114,2-1,0785,8