STOCKMANN-KONSERNIN LIIKEVAIHTO TAMMIKUUSSA 2010

STOCKMANN Oyj Abp Pörssitiedote 9.2.2010 klo 11.30

STOCKMANN-KONSERNIN LIIKEVAIHTO TAMMIKUUSSA 2010

Stockmann-konsernin liikevaihto (ilman ALV:tä) ilman Hobby Hallin lopetettua ulkomaiden liiketoimintaa oli tammikuussa 125,1 miljoonaa euroa, joka oli 1,3 prosenttia enemmän kuin edellisen vuoden tammikuussa. Kausialennusmyynnit olivat kaikkien liiketoimintayksiköiden terveiden varastotasojen ansiosta huomattavasti pienemmät kuin vuotta aikaisemmin.

Hobby Hall on ollut vuoden 2010 alusta lähtien osa tavarataloryhmää. Tavarataloryhmän liikevaihto sisältää Hobby Hallin luvut, ja vertailuluvut on muutettu vastaavasti. Tavarataloryhmän liikevaihto pieneni 2,8 prosenttia. Suomessa liikevaihto pieneni 2,8 prosenttia. Ulkomailla liikevaihto pieneni 2,9 prosenttia Baltian maiden heikosta myynnistä johtuen. Venäjällä tavaratalojen liikevaihto kasvoi 9,0 prosenttia. Venäjällä on yksi tavaratalo enemmän kuin tammikuussa 2009.

Lindexin liikevaihto kasvoi 11,5 prosenttia. Liikevaihto kasvoi 4,6 prosenttia Suomessa ja 12,6 prosenttia ulkomailla. Liikevaihto kasvoi kaikilla markkina-alueilla paitsi Latviassa.

Seppälän liikevaihto pieneni 0,7 prosenttia. Liikevaihto pieneni 1,9 prosenttia Suomessa, mutta Venäjällä saavutetun 13 prosentin kasvun ansiosta se kasvoi 1,6 prosenttia ulkomailla. Baltian maissa myynti oli edelleen heikohkoa.

Tammikuun liikevaihto (ilman ALV:tä)

tammikuu muutos

20102009pros.
MeMe10/09