STOCKMANN-KONSERNIN MYYNTI TOUKOKUUSSA 2009

STOCKMANN Oyj Abp Pörssitiedote 12.6.2009 klo 13.30

STOCKMANN-KONSERNIN MYYNTI TOUKOKUUSSA 2009

Stockmann-konsernin euromääräinen myynti toukokuussa oli 167,6 miljoonaa euroa, joka oli 11,4 prosenttia vähemmän kuin edellisenä vuonna. Pohjoismaissa oli toukokuussa kaksi kauppapäivää vähemmän kuin vuonna 2008. Taloudellinen taantuma sekä Ruotsin ja Norjan kruunujen sekä Venäjän ruplan devalvoituminen pienensivät euromääräistä myyntiä vuoden 2008 toukokuuhun verrattuna.

Tavarataloryhmän myynti pieneni 13,2 prosenttia toukokuussa 2009, Suomessa 12,5 prosenttia ja ulkomailla 15,3 prosenttia. Tavaratalojen ruplamääräinen myynti kasvoi Venäjällä 5 prosenttia mutta euromääräinen myynti pieneni 11 prosenttia. Baltian tavaratalojen myynti oli jonkin verran heikompaa kuin muilla markkina-alueilla.

Lindexin myynti pieneni paikallisissa valuutoissa laskettuna 2 prosenttia ja euroissa 11,4 prosenttia. Myynti kasvoi 1,8 prosenttia Suomessa ja pieneni ulkomailla 13,1 prosenttia.

Seppälän euromääräinen myynti pieneni 5,3 prosenttia, 5,7 prosenttia Suomessa ja 4,2 prosenttia ulkomailla. Venäjällä Seppälän ruplamääräinen myynti kasvoi 25 prosenttia ja euroissakin 6 prosenttia.

Hobby Hallin myynti pieneni 6,3 prosenttia. Suomessa myynti kasvoi 1,8 prosenttia ja Baltian maissa pieneni 39,0 prosenttia. Kuten aiemmin on tiedotettu, Hobby Hall on päättänyt vetäytyä Baltian markkinoilta syksyyn 2009 mennessä.

Toukokuun myynti

toukokuu tammi-toukokuu tammi- joulukuu

20092008pros.20092008pros.2008
Tavarataloryhmä59,367,8-12,5305,4348,6-12,4868,5