STOCKMANN-KONSERNIN MYYNTI HEINÄKUUSSA 2008

STOCKMANN Oyj Abp Pörssitiedote 6.8.2008 klo 12.46

STOCKMANN-KONSERNIN MYYNTI HEINÄKUUSSA 2008

Stockmann-konsernin myynti kasvoi heinäkuussa 43 prosenttia ja oli 161,9 miljoonaa euroa. Kasvu johtui Lindexin myynnin yhdistämisestä Stockmann- konsernin myyntilukuihin sekä Hobby Hallin ja Seppälän myynnin kasvusta.

Tavarataloryhmän myynti pieneni 6 prosenttia. Suomessa myynti pieneni 4 prosenttia ja ulkomailla 10 prosenttia. Myynnin pieneneminen Suomessa johtui alennusmyyntitavaran edellistä vuotta pienemmästä määrästä sekä digiboksien ja -televisioiden vahvasta myynnistä kesällä 2007. Ulkomailla myynnin pieneneminen johtui Smolenskajan tavaratalon sulkemisesta Moskovassa vuokranantajan laittoman toiminnan seurauksena. Muiden Moskovan tavaratalojen myynti kasvoi voimakkaasti.

Hobby Hallin myynti kasvoi 7 prosenttia. Suomessa myynti kasvoi 5 prosenttia ja ulkomailla 21 prosenttia.

Seppälän myynti kasvoi 6 prosenttia. Suomessa myynti oli edellisen vuoden tasolla ja kasvoi ulkomailla 21 prosenttia Venäjän myynnin erittäin voimakkaan kasvun ansiosta.

Lindexin myynti pieneni päämarkkina-alueilla Ruotsissa, Norjassa ja Suomessa mutta kehittyi hyvin muilla markkina-alueilla. Myynnin pieneneminen Ruotsissa, Norjassa ja Suomessa johtui alennusmyyntitavaran edellistä vuotta pienemmästä määrästä.

Heinäkuun myynti

heinäkuu tammi-heinäkuu tammi- joulukuu

20082007pros.20082007pros.2007
Tavarataloryhmä56,658,8-3,8466,4452,13,2871,8
Suomi Tavarataloryhmä 26,2 29,0 -9,6 198,6 177,9 11,7 346,3 ulkomaat Tavarataloryhmä 82,7 87,8 -5,7 665,0 629,9 5,6 1 218,1 yhteensä
Lindex Suomi6,80,043,00,07,3
Lindex ulkomaat45,50,0331,40,060,8
Lindex yhteensä52,30,0374,40,068,1
Hobby Hall Suomi8,17,74,886,189,2-3,5168,5
Hobby Hall ulkomaat1,51,320,519,321,5-10,238,0
Hobby Hall yhteensä9,69,07,0105,4110,7-4,8206,5
Seppälä Suomi11,611,6-0,365,668,3-4,0123,1
Seppälä ulkomaat5,64,621,332,526,124,851,6
Seppälä yhteensä17,216,25,998,194,44,0174,7
Kiinteistöt + muut0,10,1-10,60,40,5-9,70,8
Suomi yhteensä83,078,26,2661,5610,08,41 171,5
Ulkomaat yhteensä78,834,8126,2581,8225,4158,1496,8
Stockmann yhteensä161,9113,043,21 243,3835,548,81 668,3
Lindexin myynti on raportoitu 6.12.2007 lukien.

JAKELU OMX Pohjoismainen Pörssi Helsinki Keskeiset tiedotusvälineet