STOCKMANN-KONSERNIN MYYNTI LOKAKUUSSA 2007

Stockmann-konsernin myynti kasvoi lokakuussa 9 prosenttia ja oli 176 miljoonaa euroa. Prosentuaalisesti parhaan myynnin kasvun saavutti Seppälä, jonka myynti kasvoi 15 prosenttia. Tavarataloryhmän myynti kasvoi 10 prosenttia ja Hobby Hallin myynti 2 prosenttia.

Seppälän myynti Suomessa kasvoi 4 prosenttia ja ulkomailla 47 prosenttia. Ulkomaanmyynnin vahvaan kasvuun vaikutti osaltaan myymäläverkon laajentuminen erityisesti Venäjällä.

Tavarataloryhmän myynti kasvoi Suomessa 7 prosenttia ja ulkomailla 17 prosenttia. Hullut Päivät -kampanja teki jälleen uuden myyntiennätyksen kaikilla markkinoilla, minkä lisäksi myyntiä ulkomailla kasvattivat helmikuussa Moskovassa avattu uusi tavaratalo sekä Bestseller-ketjun laajentuminen Venäjällä.

Hobby Hallin myynti Suomessa pieneni 4 prosenttia ja kasvoi ulkomailla 39 prosenttia Baltian maiden myynnin hyvän kehityksen seurauksena.

Suomessa oli lokakuussa yksi myyntipäivä enemmän kuin vuonna 2006.

Lokakuun myynti

lokakuu tammi-lokakuu tammi- joulukuu

20072006pros.20072006pros.2006
Tavarataloryhmä101,094,47,0687,0655,84,8832,2
Suomi Tavarataloryhmä 40,8 34,7 17,4 272,4 228,9 19,0 286,9 ulkomaat Tavarataloryhmä 141,8 129,1 9,8 959,5 884,7 8,5 1 119,0 yhteensä
Hobby Hall Suomi15,616,2-3,5135,3136,1-0,6167,2
Hobby Hall ulkomaat3,42,538,831,226,816,532,6
Hobby Hall yhteensä19,018,62,1166,5162,92,2199,8
Seppälä Suomi9,79,43,697,198,0-0,9123,5
Seppälä ulkomaat5,03,447,141,227,649,434,6
Seppälä yhteensä14,712,815,2138,3125,510,2158,1
Kiinteistöt + muut0,10,1-21,20,70,8-8,80,9
Suomi yhteensä*126,3119,95,3920,1890,63,31 123,7
Ulkomaat yhteensä49,240,621,2344,9283,221,8354,1
Stockmann yhteensä* 175,5160,59,31 265,01 173,97,81 477,8
* Vertailuluvut on esitetty ilman maaliskuun 2006 alussa myydyn Stockmann Auton myyntiä. Jos vertailuluvuissa esitetään Stockmann Auton myynti tammi- helmikuulta 2006, ovat myynnin kehitysprosentit seuraavat:

tammi-lokakuu 2007 muutos pros.

Suomi yhteensä-4,7
Stockmann yhteensä1,3