STOCKMANN-KONSERNIN MYYNTI SYYSKUUSSA 2007

Stockmann-konsernin myynti kasvoi syyskuussa 7 prosenttia ja oli 129,8 miljoonaa euroa. Suomessa oli syyskuussa yksi aukiolopäivä vähemmän kuin edellisen vuoden syyskuussa.

Parhaimman prosentuaalisen myynnin kasvun saavutti Seppälä, jonka myynti kasvoi 21 prosenttia. Seppälän myynti Suomessa kasvoi 2 prosenttia ja ulkomailla peräti 82 prosenttia. Vahva kasvu ulkomailla johtui voimakkaasta vertailukelpoisesta myynnin kasvusta kaikilla markkina- alueilla sekä myymäläverkon kasvusta erityisesti Venäjällä.

Tavarataloryhmän myynti kasvoi 9 prosenttia. Myynti Suomessa kasvoi 3 prosenttia ja ulkomailla 26 prosenttia. Ulkomaanmyynnin hyvä kasvu johtuu vertailukelpoisen myynnin kasvusta kaikilla markkina-alueilla, Moskovassa helmikuussa avatun uuden tavaratalon vaikutuksesta ja Bestseller-ketjun laajentumisesta Venäjällä.

Hobby Hallin myynti oli 10 prosenttia pienempi kuin edellisen vuoden syyskuussa. Myynti Suomessa pieneni 9 prosenttia ja ulkomailla 16 prosenttia. Kuukausimyynnin pienentyminen johtui edellisestä vuodesta poikkeavasta kampanja-ajoituksesta sekä keväällä käyttöön otetun uuden tietojärjestelmän aiheuttamasta myynnin kirjaustavan muutoksesta. Tämän seurauksena kuukauden viimeisen viikonlopun myynti kirjautui vasta seuraavan kuukauden puolelle.

Syyskuun myynti

syyskuu tammi-syyskuu tammi- joulukuu

20072006pros.20072006pros.2006
Tavarataloryhmä68,066,32,7586,0561,54,4832,2
Suomi Tavarataloryhmä 29,7 23,5 26,3 231,7 194,2 19,3 286,9 ulkomaat Tavarataloryhmä 97,7 89,8 8,9 817,7 755,6 8,2 1 119,0 yhteensä
Hobby Hall Suomi14,115,4-8,5119,7119,9-0,2167,2
Hobby Hall ulkomaat3,13,7-15,627,824,414,332,6
Hobby Hall yhteensä17,219,1-9,9147,5144,32,3199,8
Seppälä Suomi9,69,42,287,488,6-1,4123,5
Seppälä ulkomaat5,22,981,636,224,149,834,6
Seppälä yhteensä14,912,320,8123,6112,89,6158,1
Kiinteistöt + muut0,10,11,40,60,7-7,60,9
Suomi yhteensä*91,891,10,7793,8770,73,01 123,7
Ulkomaat yhteensä38,030,026,5295,7242,721,9354,1
Stockmann yhteensä* 129,8121,27,11 089,51 013,37,51 477,8
* Vertailuluvut on esitetty ilman maaliskuun 2006 alussa myydyn Stockmann Auton myyntiä. Jos vertailuluvuissa esitetään Stockmann Auton myynti tammi- helmikuulta 2006, ovat myynnin kehitysprosentit seuraavat:

tammi-syyskuu 2007 muutos pros.

Suomi yhteensä-6,1
Stockmann yhteensä0,1