STOCKMANN JA NORDEA YHTEISTYÖHÖN KANTA-ASIAKASTILIEN RAHOITUKSESSA

Stockmannin luotollisten kanta-asiakaskorttien luotto-ominaisuudet muuttuvat kansainvälisen MasterCard-luottokortin mukaisiksi vuoden 2008 aikana Suomessa, Virossa ja Latviassa, jossa Stockmannilla ei aikaisemmin ole ollut lainkaan luotollista kanta-asiakaskorttia.

Kortista ei peritä erillistä vuosimaksua. Kaikki nykyisten luotollisten kanta-asiakaskorttien asiakasedut säilyvät sellaisinaan, ja etuja kehitetään jatkossa lisää. Parhailla asiakkailla tulee myös vastedes olemaan erityinen Exclusive-kanta-asiakaskortti lisäetuineen. Kortteihin voidaan liittää myös nykyisen pankkikortin kaltainen maksukorttiominaisuus. Stockmannin käteiskortti säilyy käytössä entiseen tapaan.

Korttiuudistus perustuu Stockmannin ja Nordean tekemään sopimukseen kanta- asiakastilien rahoituksen siirtymisestä Nordealle. Tilien siirtyminen keventää Stockmannin tasetta vuonna 2008 keskimäärin noin 65 miljoonalla eurolla.

Stockmannilla on kanta-asiakkaita markkina-alueillaan Suomessa, Baltiassa ja Venäjällä yhteensä non 1,5 miljoonaa. Luotollisia Stockmann-tilejä on Suomessa ja Virossa yhteensä runsaat 600 000. Kymmenen niitä hoitavaa henkilöä siirtyy vanhoina työntekijöinä Nordean palvelukseen.

Uuden korttiyhteistyön juuret ovat jo vuodessa 1998, jolloin lanseerattiin yhdistelmäkortti, joka oli sekä Stockmann-tilikortti että Nordean edeltäjän Meritan pankkikortti.

Lisätietoja:

Stockmann Hannu Penttilä, toimitusjohtaja, (09) 121 5801 Pekka Vähähyyppä, talousjohtaja, (09) 121 3351 Maaret Kuisma, markkinointijohtaja, (09) 121 5820

Nordea Pekka Nuuttila, Helsinki-Uusimaa aluepankki, (09) 165 42530 Atte Palomäki, konserniviestintä, (09) 165 42325, 040 547 6390

JAKELU OMX Pohjoismainen Pörssi Helsinki Keskeiset tiedotusvälineet