STOCKMANN-KONSERNIN MYYNTI ELOKUUSSA 2007

Stockmann-konsernin myynti jatkui vahvana elokuussa. Konsernin myynti kasvoi 11 prosenttia ja oli 124,2 Me.

Parhaan prosentuaalisen kasvun saavutti Seppälä, jonka myynti kasvoi 16 prosenttia. Myynti kasvoi Suomessa 2 prosenttia ja ulkomailla 59 prosenttia. Kasvu kaikilla ulkomaisilla markkina-alueilla oli vahvaa ja perustui sekä myynnin hyvään vertailukelpoiseen kasvuun että myymäläverkon laajentumiseen erityisesti Venäjällä.

Hobby Hallin myynti kasvoi 11 prosenttia. Myynti kasvoi Suomessa 10 prosenttia ja ulkomailla 15 prosenttia.

Tavarataloryhmän myynti kasvoi 10 prosenttia. Myynti kasvoi Suomessa 8 prosenttia ja ulkomailla 19 prosenttia. Myynnin hyvään kehitykseen ulkomailla vaikutti muun muassa Moskovassa helmikuussa avatun uuden tavaratalon myynti sekä Bestseller-ketjun laajentuminen Venäjällä.

Elokuun myynti

elokuu tammi-elokuu tammi- joulukuu

20072006pros.20072006pros.2006
Tavarataloryhmä65,961,37,6518,0495,24,6832,2
Suomi Tavarataloryhmä 24,1 20,3 19,1 202,0 170,7 18,4 286,9 ulkomaat Tavarataloryhmä 90,0 81,5 10,5 720,0 665,9 8,1 1 119,0 yhteensä
Hobby Hall Suomi16,514,910,2105,6104,51,1167,2
Hobby Hall ulkomaat3,22,814,924,820,719,632,6
Hobby Hall yhteensä19,717,810,9130,4125,24,1199,8
Seppälä Suomi9,59,31,577,879,2-1,8123,5
Seppälä ulkomaat4,93,158,530,921,345,534,6
Seppälä yhteensä14,412,415,7108,7100,58,2158,1
Kiinteistöt + muut0,10,1-7,10,60,6-8,60,9
Suomi yhteensä*91,985,67,4701,9679,53,31 123,7
Ulkomaat yhteensä32,326,223,3257,7212,621,2354,1
Stockmann yhteensä* 124,2111,811,1959,6892,27,61 477,8
* Vertailuluvut on esitetty ilman maaliskuun 2006 alussa myydyn Stockmann Auton myyntiä. Jos vertailuluvuissa esitetään Stockmann Auton myynti tammi- helmikuulta 2006, ovat myynnin kehitysprosentit seuraavat:

tammi-elokuu 2007 muutos pros.

Suomi yhteensä-6,9
Stockmann yhteensä-0,8