STOCKMANN-KONSERNIN MYYNTI MAALISKUUSSA 2007

Stockmann-konsernin myynti kasvoi maaliskuussa 43 prosenttia ja oli 152,8 miljoonaa euroa. Kaikkien liiketoimintaryhmien myynti kehittyi hyvin. Tavarataloryhmän myynti kasvoi 52 prosenttia. Myynti Suomessa kasvoi 63 prosenttia ja ulkomailla 22 prosenttia. Suomen poikkeuksellisen voimakas kasvu johtui jälleen hyvin onnistuneen Hullut Päivät -kampanjan ajoittumisesta Suomen tavarataloissa kokonaan maaliskuun puolelle, kun kampanja edellisenä vuonna toteutettiin huhtikuussa. Ulkomailla myynti kasvoi vahvasti kaikilla markkina-alueilla. Venäjällä kehitystä vauhditti osaltaan helmikuun puolivälissä avattu Moskovan neljäs tavaratalo. Hullut Päivät -kampanja järjestetään ulkomailla viime vuoden tapaan vasta huhtikuussa.

Seppälän myynti kasvoi 25 prosenttia. Myynti Suomessa kasvoi 14 prosenttia ja ulkomailla 64 prosenttia. Maaliskuun hyvän kasvun taustalla oli vahva vertailukelpoinen kasvu kaikilla markkina-alueilla, myymäläverkon kasvu Venäjällä, onnistunut kevätmallisto sekä edelliseen vuoteen verrattuna selvästi parempi keväinen säätila.

Hobby Hallin myynti kasvoi 12 prosenttia. Myynti Suomessa kasvoi 8 prosenttia ja ulkomailla 31 prosenttia. Hyvän kasvun taustalla olivat onnistuneet, osin edellisen vuoden aikataulutuksesta poikenneet kampanjat sekä toiminnan käynnistäminen helmikuussa Liettuan markkinoilla.

Tavarataloryhmän ja Seppälän toimintaa Venäjällä alkuvuonna haitanneet tulliongelmat saatiin ratkeamaan maaliskuun puolivälissä, jonka jälkeen tavaran vienti Venäjälle on toiminut normaalisti.

Maaliskuun myynti

maaliskuu tammi-maaliskuu tammi- joulukuu

20072006pros.20072006pros.2006
Tavarataloryhmä94,458,062,8211,6173,522,0832,2
Suomi Tavarataloryhmä 26,1 21,4 21,9 69,6 62,2 11,7 286,9 ulkomaat Tavarataloryhmä 120,6 79,5 51,7 281,2 235,8 19,3 1 119,0 yhteensä
Hobby Hall Suomi15,314,18,044,543,22,8167,2
Hobby Hall ulkomaat3,93,030,811,29,320,032,6
Hobby Hall yhteensä19,217,112,055,652,65,9199,8
Seppälä Suomi9,28,114,225,125,7-2,3123,5
Seppälä ulkomaat3,72,363,99,56,742,434,6
Seppälä yhteensä12,910,325,134,632,47,0158,1
Kiinteistöt + muut0,10,12,30,20,21,50,9
Suomi yhteensä*119,080,348,2281,4242,616,01 123,7
Ulkomaat yhteensä33,826,726,590,378,315,3354,1
Stockmann yhteensä* 152,8107,042,8371,7320,915,81 477,8
* Vertailuluvut on esitetty ilman maaliskuun 2006 alussa myydyn Stockmann Auton myyntiä. Jos vertailuluvuissa esitetään Stockmann Auton myynti tammi- helmikuulta 2006, ovat myynnin kehitysprosentit seuraavat:

tammi-maaliskuu 2007 muutos pros.

Suomi yhteensä-11,4
Stockmann yhteensä-6,1