STOCKMANN-KONSERNIN MYYNTI TAMMIKUUSSA 2007

STOCKMANN Oyj Abp PÖRSSITIEDOTE 8.2.2007 klo 13.55

STOCKMANN-KONSERNIN MYYNTI TAMMIKUUSSA 2007

Stockmann-konsernin myynti tammikuussa oli 115,7 miljoonaa euroa. Jatkuvien toimintojen myynti kasvoi 0,4 prosenttia.

Tavarataloryhmän myynti kasvoi 2 prosenttia. Myynti Suomessa oli edellisen vuoden tasolla ja kasvoi ulkomailla 5 prosenttia Baltian tavaratalojen myynnin hyvän kehityksen seurauksena.

Hobby Hallin myynti oli edellisen vuoden tasolla. Myynti Suomessa pieneni 3 prosenttia ja kasvoi ulkomailla 11 prosenttia.

Seppälän myynti pieneni 6 prosenttia. Myynti Suomessa pieneni 14 prosenttia ja kasvoi ulkomailla 27 prosenttia Venäjän ja Liettuan myynnin vahvan kasvun seurauksena.

Stockmannin kaikkien liiketoimintayksiköiden varastotasot olivat tammikuun alussa edellistä vuotta alhaisemmalla tasolla. Tämän vuoksi myös talven alennusmyynneissä on ollut vähemmän tavaraa, ja myynti on aikaansaatu edellistä vuotta pienemmillä alennuksilla. Seppälän alennusmyynnin jaksotus poikkeaa edellisestä vuodesta. Viimevuotista suurempi osa alennusmyynnistä siirrettiin helmikuulle, ja se heijastuu tammikuun myyntilukuihin.

Tammikuun myynti

tammikuu tammi- joulukuu muutos

20072006pros.2006
MeMe07/06Me
Tavarataloryhmä Suomi59,859,80,1832,2
Tavarataloryhmä ulkomaat24,223,05,3286,9
Tavarataloryhmä yhteensä84,182,81,51 119,0
Hobby Hall Suomi15,215,7-2,9167,2
Hobby Hall ulkomaat3,83,411,332,6
Hobby Hall yhteensä19,019,1-0,4199,8
Seppälä Suomi9,210,6-13,9123,5
Seppälä ulkomaat3,42,727,334,6
Seppälä yhteensä12,613,3-5,6158,1
Kiinteistöt + muut0,10,120,00,9
Suomi yhteensä*84,386,1-2,21 123,7
Ulkomaat yhteensä31,429,18,0354,1
Stockmann yhteensä*115,7 115,20,41 477,8

* Vertailuluvut on esitetty ilman maaliskuun 2006 alussa myydyn Stockmann Auton myyntiä. Jos vertailuluvuissa esitetään Stockmann Auton vuoden 2006 tammikuun myynti, ovat myynnin kehitysprosentit seuraavat:

tammikuu 2007 muutos pros.

Suomi yhteensä-33,7
Stockmann yhteensä-25,9